Mājas lapas izstrāde

Mājas lapu izstrāde – kā tas notiek?

Latvijā mājas lapu izstrādi piedāvā ļoti daudz uzņēmumi, un ir grūti pateikt kurš ir labāks, bet kurš ne tik labs, taču dažus apsvērumus ir vērts apskatīt.

Web Statistika, analizējot uzskaitītos datus, ir izdarījusi secinājumus par mājas lapu izstrādes ietekmi uz apmeklējumu un vēlas ar Jums tajos dalīties.

Veiksmīgas mājas lapas izstrādes soļi ir sekojoši:
  1. Ir jāatbild uz jautājumu: "Kāpēc vēlaties izstrādāt mājas lapu?". Te, pamatā runāsim par gadījumu, ja atbildē izskanēs vēlme izstrādāt mājas lapu jaunu klientu piesaistei un/vai apgrozījuma palielināšanai.
  2. Jābūt līdzekļiem, lai izstrādātu mājas lapu, kas ir kvalitatīva un pilda tai uzliktos uzdevumus. Labas mājas lapas izstrādes cena nebūs zemāka par 400Ls. Un neticiet, ka iegūsiet ko labu par mazāku summu.
  3. Jāieplāno laiks mājas lapas izstrādei. Parasti tas ir sākot no 1 mēneša un vairāk, atkarībā no mājas lapas sarežģītības pakāpes.
Ja spēsiet sakārtot augstākminētos jautājumus, tad varat cerēt iegūt vairāk apmeklētājus un attiecīgi arī jaunus klientus, iespēju ērti strādāt ar mājas lapas saturu un galu galā sagaidīt cerētos rezultātus.
Taču arī tad vēl daudz kas var noiet greizi. Apskatīsim dažus svarīgus punktus mājas lapas izstrādes procesā, ko bieži vien izstrādātāji noklusē:
  1. CMS, jeb tā saucamā Mājas lapas satura administrācijas sistēma:
    1. Mājas lapa bez CMS ir „aizvēsture”
    2. Parasti mājas lapas CMS ļauj Jums pašiem papildināt, mainīt, dzēst jebkādu saturu  - tekstus, bildes, tabulas, saites, preces, pakalpojumus, katalogu, u.t.t., taču ne vienmēr paši varēsiet mainīt dizainu, pogas, izvēlnes izvietojumu.
    3. Izvairieties no paštaisītiem CMS mājas lapas izstrādes procesā, bet piekrītiet, ja tiek izmantoti gatavi, pasaulē atzīti CMS, piemēram tādi, kā Drupal, TYPO3, WordPress, u.tml.
  2. Framework, jeb mājas lapas izstrādes standarts. Pavaicājiet, kādu Framework izmanos izstrādātājs Jūsu mājas lapas izstrādē. Ja atbilde ir – paštaisītu vai nekādu, tad WebStatistika neiesaka pasūtīt mājas lapu pie šī izstrādātāja.
  3. SEO, jeb mājas lapas optimizācija meklētājiem, jeb Google optimizācija. Īpaši svarīgs punkts mājas lapas izstrādē, kurš nodrošinās (vai nenodrošinās), ka Jūsu mājas lapu atradīs Jūsu potenciālie apmeklētāji. Lasiet par šo sīkāk mūs sadaļā SEO Optimizācija
  4. Drošība, jeb jautājums, cik viegli cits lietotājs var iegūt datus no manas mājas lapas, vai to sabojāt, vai pat izdzēst. It sevišķi, ja jūsu mājas lapā tiek vaicāti kādi personu dati un veidota šō personu datu bāze, tad Web Statistika iesaka pieiet šim jautājumam ar vislielāko nopietnību.
  5. Izstrādes un testēšanas metodoloģija, jeb, kas nodrošinās to, ka mājas lapa darbosies kvalitatīvi ilgstošā laika periodā un, nepieciešamības gadījumā varēsiet pāriet pie cita izstrādātāja. Te vajadzētu saņemt no mājas lapas izstrādātāja apmēram šādus terminus: Agile, Scrum, PHPUnit, JUnit, Test Driven Development .... ja vienkārši pasaka, ka tehnoloģija vismodernākā un testētāji visu notestēs, tad visdrīzākais, ka no tā visa netiks izdarīts nekas.
Web Statistika mājas lapas neizstrādā, taču katru dienu iegūst un analizē apmeklētāju aktivitātes vairākos simtos Latvijas un ārvalstu mājas lapās, un tie parāda konkrētas tendences un ļauj mums sniegt neatkarīgus padomus Jums, kā mūsu klientiem. Mājas lapas izstrāde